Actualitat

Quin és el model turístic que realment vol el sector?

Turistes de veritat, orgull de sector o descongestió. Són algunes de les fórmules per millorar el model turístic a Barcelona. L’etern debat, té poc misteri. De fet, el sector està plenament d’acord que vol un turisme de qualitat. Però com? Recollim algunes idees: més oferta cultural, més interès per la manera de viure “barcelonina”, un vessant més sostenible, ecològic… En el marc del debat sobre les il·legalitats vinculades a l’activitat turística, diferents portaveus del sector van dir-hi la seva. Ara, només falta encetar la transició de la massificació a la qualitat.

GREMI D’HOTELS DE BARCELONA

Manuel Baena

Des del gremi d’hotels de la ciutat posen l’èmfasi en la necessitat “erradicar allò que no funciona, que és il·legal i que genera tantes molèsties a la ciutadania, veïns i als mateixos actors turístics, posant-nos en el mateix sac de les molèsties”. Reconeixen que alguna cosa està canviant, i que l’administració va fent passes, però insisteixen que un canvi de model passa per “separar les bones praxis, activitats i actors, de la resta”.

La seva proposta passa per potenciar Barcelona com a “destí de qualitat que som, millorar-ho amb el temps, i fent un producte de qualitat d’allotjament, museístic, de parcs, instal·lacions i, fins i tot, de pacificació del trànsit a la ciutat (amb més consens) que ens ha de portar una ciutat més habitable”.

Destaca també la necessitat de potenciar la professionalització del gremi i defensar els seus professionals, que han patit molt amb la pandèmia. “Hem passat dos anys molt durs, els hem de posar en valor perquè se sentin orgullosos de la seva feina”.

Des del sector hoteler també destaquen que el turisme de negocis aporta molta qualitat al model.

VEÏNS DE LA BARCELONETA

Manel Martínez

Un dels col·lectius que més ha lluitat per la qualitat del turisme a Barcelona és el veïnal. Sovint han aixecat la seva veu a través dels mitjans de comunicació, convocant manifestacions en contra de les il·legalitats que perjudiquen la convivència i la seva seguretat, o essent presents en taules de diàleg amb l’Ajuntament.

Arran del debat, des del veïnat demanen “desconcentrar l’atenció turística a altres barris de la ciutat, no als emplaçaments de sempre”. Per això, entenen les propostes de decreixement, però creuen que una solució exigeix tenir “turistes de veritat”, aquell que ve a descobrir el territori, els plats típics, la nostra cultura, música, dansa, un congrés mèdic o un de tecnològic.

Destaquen que hi ha molt de patrimoni i s’ha de “recuperar l’orgull de ser de Barcelona perquè hem de ser els primers prescriptors”.

ASSOCIACIÓ DE GUIES DE CATALUNYA

Macarena Bergada

Des del sector dels guies turístics tenen clara una cosa: “Barcelona ja té èxit, no li cal més promoció turística”. Destaquen que encara no han “trobat ningú hagi marxat decebut amb Barcelona”. Això juga a favor nostre perquè “ens podem permetre el luxe d’escollir quin turisme volem”.

Això sí, des del seu punt de vista, la qualitat no passa només perquè els turistes ho siguin, sinó que “els serveis que nosaltres oferim als turistes siguin de qualitat”.

APARTUR

Enrique Alcántara

Des de la perspectiva dels allotjaments turístics s’hi sumen a les propostes del sector, i creuen que també hi ha una oportunitat: “tenim un repte, i és treure els turistes de Barcelona cap a altres zones”.

Segons les estadístiques que gestionen, el temps d’estada mitjà en els allotjaments que representa Apartur, és de cinc dies. “Els turistes poden anar al centre, però un altre dia també poden visitar altres indrets”, proposen. “Els podem explicar que hi ha molt més enllà per descobrir”.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Please select listing to show.