Actualitat

El pla de mobilitat de Barcelona, a debat

La competitivitat de les ciutats depèn, cada vegada més, de la seva mobilitat. L’acord derivat de la Conferència sobre el Canvi Climàtic (COP21) que va tenir lloc a París el 2015 exigeix als estats metes concretes per a reduir les emissions i fixa obligacions a les autoritats locals que situïn l’eficiència energètica i la protecció del clima en el centre de les seves polítiques de mobilitat. En aquest sentit, proposa impulsar accions concretes per transformar la mobilitat dels centres urbans i reduir progressivament la circulació dels automòbils dièsel i gasolina a partir de 2030, fins a eliminar-los completament el 2050.

Debat sobre el pla de mobilitat de Barcelona
Debat sobre el pla de mobilitat de Barcelona

Així doncs, dissenyar plans de mobilitat eficients és fonamental per facilitar els desplaçaments i el gran repte de les ciutats és garantir la mobilitat reduint la congestió del trànsit, els accidents i la contaminació, alhora que assegurar la intermobilitat per lligar tots els sistemes de desplaçament. Com a casos d’èxit trobem ciutats com París o Londres, les quals tenen una metròpoli molt àmplia gràcies a la seva optima connexió.

Les característiques físiques de Barcelona fan que sigui una ciutat densa. Les seves dimensions (101,3 km2), i el volum de població resident (1.664.182 habitants), donen com a resultat una alta densitat de població (16.428 habitants per km2). A aquesta població resident cal afegir-hi la població flotant que utilitza la ciutat de formes diverses en funció de l’activitat que hi realitza (turistes i visitants).

En aquests moments, la mobilitat a Barcelona és complexa per a tots els seus agents: ciutadania, residents, persones treballadores, turistes i visitants. D’una banda, les mesures per reduir les emissions estan provocant congestió, i per tant, dificulten el trànsit de la ciutat i la fan més ineficient amb el projecte de les Super Illes al punt de mira. L’increment de l’ús dels VMP (Vehicles de Mobilitat Personal) i les mancances del transport públic (urbà i interurbà) es sumen a la situació.

En el debat que farem el pròxim dimecres dia 19 d’octubre a les 19 h al Palau Macaya de Barcelona en farem moltes preguntes: té Barcelona una mobilitat segura, sostenible i assequible? Quines accions cal posar en marxa per assolir-ho? Com es pot assolir una mobilitat eficient i sostenible en una ciutat com Barcelona? … I també farem propostes per la ciutat.

INSCRIU-TE GRATIS

Facebook
Twitter
LinkedIn
Please select listing to show.